تیتر زرد
مهمترین بخش محتوای زرد تیتر آن است. محتوا از هر نوعی که باشد تیتر نقش حیاتی در آن ایفا میکند و مخاطب با تیتر تصمیم میگیرد که ادامه محتوا را پیگیری کند یا نه. مهمترین ویژگی زردنویسی یا بهترین راه برای بازشناسی یک مطلب زرد توجه به تیتر است و میتوان گفت سادهترین راههای تولید یک مطلب زرد، توجه ویژه به تیتری مهیج، احساساتی، اغراقآمیز و کنایهآمیز است.
تیتر زرد معمولا ابهامآمیز انتخاب میشود و کمتر تمایل به لو دادن و فاش کردن اصل خبر دارد.برای نوشتن تیتر زرد جذاب ،کوتاهی و استفاده از کلمات ساده که فهم آن برای مخاطب عام راحت باشد ازجمله ترفندهایی است که رسانههای زرد از آن استفاده میکنند.
همچنین شهرت،دربرگیری،تضاد،شگفتی،تازگی،اثرآنی ودرنشریات ورزشی وهنری استفاده میشود ومیتواند جوابگوی بخشی از نیازهای جامعه باشد.
ویژگی روزنامه زرد
- از تکنیکهای برجسته سازی برای با اهمیت جلوه دادن محتوای خود استفاده میکنند.
- تیترهای جنجالی و چند ستونی دارند.
- صفحه نخست آنها پر از عکس با موضوعات مختلف خبری است و بیشتر به اخبار جنجالی میپردازند.
- به موضوعات حاشیه ای و جنجالی بیشتر میپردازند.
- به هر بهایی به دنبال جذب نظر مخاطب هستند.
- از موج سواری روی اتفاقات و حوادث روز سود میبرند.
جذب مخاطب توسط مطلب زرد
زرد نویسی محبوبیت خود در میان مخاطبان را به دو عامل ابهام در موضوع و اهمیت موضوع مدیون است. هر چه ضریب اهمیت یک موضوع بالاتر باشد، ضریب نفوذ آن نیز به همان میزان بالا میرود. در ضمن به همان میزان که ابهام در قضیه افزایش مییابد، ضریب نفوذ پیام رسانهای زرد نیز بالا میرود. شاید روزانه اخبار زرد بسیاری در رسانههای مختلف جهان منتشر شود اما تنها برخی از این اخبار با اقبال مخاطبان مواجه میشود. در انتخاب سوژه مطلب و محتوای زرد باید نیاز هر جامعه و شرایط موجود در آن را نیز در نظر گرفته شود، سوژهها باید بهروز باشند و متمرکز بر حواشی باشد که مردم دوست دارند به آن پرداخته شود.
معمولا اخبار سلبریتی ها هنری و ورزشی در جذب مخاطب بسیار موفق عمل میکند و امتحان خود را پس داده است علاوه بر این ابزار انتشار محتوای زرد نیز در جذب مخاطب تأثیرگذار است. در سالهای اخیر مطالب زرد در شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام با بازخورد خوب مخاطبان روبهرو شده تا شبکههای اجتماعی را به ابزاری برای انتشار مطالب زرد تبدیل کند.
رپرتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟
رپررتاژ یکی از راههای تبلیغاتی مقرون به صرفه است که امروزه بسیار از مدیران و مسئولان از آن استفاده میکنند.
معنی رپرتاژ چیست
اگر بخواهیم بگوییم معنی رپرتاژ چیست باید یک واقعیتی را در ابتدای کار به شما بگوییم. حتما دیده اید کسانی را که یک محصول دست خود می گیرند و مانند تیزر های تبلیغاتی شروع میک ندد از مزیت های محصول خود حتی به شکل مبالغه آمیز تعریف و تمجید کردن!
که محصول ما حرف اول را در بازارهای رقابتی میزند و شرکت ما بهترین است! دید مخاطب به این مسئله چگونه است؟ قطعا با یک دید منفی از کنار آن شخص و محصولش گذر خواهد کرد.
اولین موردی که به ذهن مخاطب می آید آن است که حتما به دنبال کلاهبرداری از من است! می خواهد محصول خود را با یک قیمت بالا به من بدهد. در گذشته تر حتما از کسب و کار های مختلف شنیده اید که می گفتند اعتبار ما در کیفیت محصولات ماست و نام برند ما دهان به دهان چرخیده است ما در مشتری مداری بسیار حرفه ای عمل کردهایم و به همین خاطر توانسته ایم در بازار کار خود موفق عمل کنیم.
به بیان ساده ترگزارش تبلیغاتی در قالب گزارش است که 1فریب مردم 2محدودیت هم روزنامه برای آگهی ومیتواند به صورت داده نما یا کاریکاتور کار کند.
- ۰۲/۰۲/۱۶