سوادرسانه ای

استاد مریم مسعود

سوادرسانه ای

استاد مریم مسعود

مربوط به کارهای کلاسی

  • ۰
  • ۰

هوش مصنوعی chatopl(ماشین یادگیری)

توسط ماشین یا ربات قابلیت تحلیل یا پردازش اطلاعات وفاداری واصلاح رفتارقبلی رادارند انجام می‌شود.هوش مصنوعی به طورمنطقی مانند انسان فکرمیکند وعمل می‌کند مانندماشینی که به صورت گفتار ونوشتار به اواطلاعات داده می‌شود وتوسط نرم افزاری عکس به ما ارائه دهد.

آینده ی هوش مصنوعی:

دیستوپیا یا ویران شهر واتو پیا آرمان شهر است کوروش مصنوعی بین این دوقراردارد.


کاربردهای هوش مصنوعی:
هوش مصنوعی کاربردهای متنوعی دارد. تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی شامل استفاده در وسایل نقلیه خودگردان (مثل پهپادها و اتومبیل‌های خودران)، تشخیص‌های پزشکی، خلق آثار هنری، اثبات قضیه‌های ریاضی، انجام بازی‌های فکری، تعیین هویت تصاویر (تشخیص چهره) و صداها، ذخیره انرژی، جستجوگرهای اینترنتی، تهیه قراردادها و پیش‌بینی آرای قضایی می‌شوند.

CHATGPT

هوش مصنوعی ChatGPT جدیدترین ابزار OpenAI به‌خاطر عملکرد بی‌نظیرش در انجام کارهای پیچیده، متخصصان را تحت تأثیر قرار داده است. چت‌بات «ChatGPT» توسط OpenAI توسعه یافته؛ استارتاپی که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران آن است. 
ChatGPT یک نمونه اولیه از چت‌بات دیالوگ‌محور مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که می‌تواند زبان طبیعی انسان را متوجه شود و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان تولید کند. در‌ حقیقت ChatGPT جدیدترین نسخه از GPT، خانواده‌ای از هوش مصنوعی با قابلیت تولید متن به‌حساب می‌آید. این چت‌بات که با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسعه پیدا کرده است، از طریق یک رابط کاربری گفت‌وگو‌ محور، به سؤالات پاسخ داده و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار از طریق یک نمونه عظیم از اطلاعات اینترنت آموزش داده شده است. این ابزار با تمرکز روی سادگی در استفاده توسعه پیدا کرده است: «قالب گفت‌وگو محور این قابلیت را به ChatGPT داده تا بتواند به سؤالات کاربران به دفعات جواب دهد، اشتباهات خود را بپذیرد و به چالش بکشد و همچنین درخواست‌های نامناسب را رد کند.» این چت‌بات را می‌توان به‌گونه‌ای جایگزین گوگل توصیف کرد؛ چرا که می‌تواند توضیحات ارائه کند، به سؤالات پیچیده پاسخ دهد و برای مواردی مانند نحوه نوشتن کد و حل مشکلات، راه‌حل ارائه کرده و همچنین پرسش‌ها را بهینه کند. در حالت کلی، کاربردهای هوش مصنوعی ChatGPT به‌صورت تئوری نامحدود است. این چت‌بات کاربردهای متنوعی دارد. علاوه‌بر اینکه می‌توان سؤالات متنوع از آن پرسید، می‌تواند حتی یک متن را خلاصه کند. همچنین برخی برای نوشتن مقالات علمی از آن استفاده می‌شود، هر چند ژورنال‌های معتبر آن را به‌عنوان نویسنده نمی‌پذیرند.
صفحه ChatGPT طراحی ساده‌ای دارد و شامل بخشی برای نتایج و همچنین یک باکس برای نوشتن درخواست کاربران می‌شود.

  • ۰۲/۰۲/۲۶
  • صغری سجده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی